DEČIJI FITNES CENTAR

Naxi media

Dečji fitnes - aktivna i zdrava zabava

(Izvor: Naxi media)

Deca imaju prirodnu potrebu za telesnom aktivnošću, koju ne treba sputavati, već podsticati i pravilno usmeravati. Ona je važan stimulans za rast i sazrevanje organizma, razvoj muskulature, ali i poboljšanje koncentracije. Saznajte koje su vežbe najpreporučljivije za pravilan razvoj dece. 

Savremene okolnosti su umnogome promenile životne navike roditelja, a time neposredno i njihove dece. Mališani tako sve češće parkić i razdragana druženja zamenjuju igricama na kompjuteru i televizorom. Postaju otuđeni, fizički neaktivni i gojazni. Svest o neophodnosti fizičke aktivnosti je sveprisutna, ali ne i svest o važnosti uvođenja telesnih aktivnosti u ranom detinjstvu, prvenstveno radi zdravlja, ali i lakšeg ostvarenja punog fizičkog i psihičkog potencijala. Jedan od mogućih razloga je i mali broj sportskih centara u Srbiji koji nude fitnesa za decu i rade sa uzrastom do četiri godine. 

Pionir u oblasti dečjeg fitnesa 

Dečji fitnes centar Gym4Me neguje drugačiji pristup mališanima uzrasta od 6 nedelja do 13 godina. U konsultaciji sa stručnim saradnicima iz sveta sporta i zdravstva osmislio je jedinstvene fitnes programe prilagođene uzrastu. Vođen krilaticom da je sport prevashodno aktivna zabava, Gym4Me programi su obogaćeni domišljatim animacijama i uzbudljivim, izazovnim i šarenim rekvizitima i poligonima spretnosti. U Baby Gym-u, u vežbanju beba aktivno učestvuju rodtielji, koji se usmeravaju kako pravilno da postupaju i podstiču razvoj svojih novih članova porodice. Dok roditelji otkrivaju stvarne mogućnosti svojih bebirona, oni uživaju uz muziku na bezbednim, mekanim i šarenim poligonima. Akrobate (uzrasta od 2 – 3 godine) i Moćni maleni (od 3 do 4,5 godine) su fantastične grupe. To je doba kada su dečica najnemirnija, jako osetljiva i zbog izražene radoznalosti najteže ih je organizovati i držati im pažnju. Mnogima će zvučati nemoguće, ali oni odistinski vežbaju, pri čemu se ludo zabavljaju i rezultati su sjajni. Svaka grupa Gym4Me je posebna i svakom vežbaču se pristupa ponaosob i omogućava da ispolji svoju ličnost i sklonost. Dopunska aktivnost Fit&Fun programu za bebe i starije mališane je uživancija i plivanje u bazenu jednom nedeljno. Vodeći računa i o podsticanju i razvijanju umetničkih talenata svojih članova, Gym4Me nudi kreativnu dramsku radionicu i balet, a za već „opredeljene sportiste“ - Capoeru. Svi programi su vođeni u sigurnom, netakmičarskom, ali podsticajnom okruženju, gde nema prvih i poslednjih. Svaki trening je nova razigrana avantura neizbežno praćena veselom grajom i osmesima, jer sa njega svako dete izlazi kao pobednik.  

Dečji fitnes ili sport 

Dečici je najvažnije da budu aktivna jer su tada sumouverena i zabavljaju se. Fitnes za decu se razlikuje od treniranja određenog sporta, koje je usredsređeno na veštine bitne samo za taj sport i često ne razvija pojedine motoričke sposobnost i sveukupnu fizičku kondiciju. On podrazumeva organizovane vežbe neophodne za pravilan fizički, emocionalni i psihološki razvoj deteta, ali na mališanima zanimljiv način. Konkretno, to su vežbe oblikovanja, istezanja, snage i izdržljivosti mišića, vežbe sticanja ravnoteže, koordinacije, okretnosti, brzine, fleksibilnost i vežbe za sprečavanje nastanka deformiteta kičmenog stuba. 

Kada početi vežbice?

Što ranije, to bolje jer čak i bebe imaju potrebu za pokretom, kontrolom i koordinacijom svog tela i istraživanjem svog okruženja. Važno je da se mališani što ranije uvedu u vežbice i igre kojima se pospešuje razvoj motoričkih, čulnih i spoznajnih sposobnosti. Vežbanjem različitih pokreta, deca spoznavaju svoje telo i uče da ga kontrolišu, razvijaju timski duhe, grade unutrašnju snagu i samopouzdanje. I naravno stvaraju zdrave životne navike.  

Koliko vežbati?

Organizovan i kvalitetno vođen trening prilagođen uzrastu deteta preporučuje se dva puta nedeljno. Na takvim treninzima radi se na snazi, izdržljivosti i fleksibilnosti mišića, koordinaciji pokreta, spretnosti i okretnosti, čime se podiže i kapacitet pamćenja, pažnje i opažanja. Ali i pored takvih treninga, dete bi trebalo da bude fizički aktivno najmanje 15 minuta dnevno. Jako su važne slobodne aktivnosti – igranje u parkiću, vožnja bicikla, igranje loptom, šetnja kućnog ljubimca… 

Prednosti fizički aktivne dece

Uz sticanje spretnosti, umešnosti i kondicije, fizički aktivni mališani lakše upoznaju sebe i svoje sposobnosti, uče se fer pleju i ostvaruju vezu sa okolinom. U pogledu fizioloških funkcija, podiže se nivo hormona sreće, a opada nivo hormona stresa, poboljšava se cirkulacija krvi u mozgu i ubrzava metabolizam.  

Izbor fizičke aktivnost

Roditelji nikada ne bi trebalo da zaborave da je dečici najbitinije da se druže i uživaju u svemu što rade. U periodu intenzivnog rasta i razvoja treba biti obazriv u pogledu treninga, koji ne sme da bude naporan uz previše kondicionog opterećenja, jer to lako otvora prostor povredama nesvojstvenim datom uzrastu. Dete će se već prema svom afinitetu opredeliti za određeni grupni ili individualni sport, ali će pravilno postavljena osnova  koju je steklo u najranijem dobu biti neprocenjiva za njegov dalji rast i sazrevanje. Deca ne mogu da razmišljaju o svojoj budućnosti, ali bi roditelji svakako trebalo.